Alla inlägg under januari 2012

Av Erica Nordén - 20 januari 2012 03:42

Det finns ju lika många olika rockgenrer  och stilar som det finns te sorter men här har jag lagt in lite blandtat som ger lite mer rock ´n roll i inredningen.


                                                                

             

     

         

Av Erica Nordén - 15 januari 2012 17:53

De skor du väljer att ta på dig  berättar lite av vilken typ av person du är, lika så är det med tex. inredning och kläder. Här har jag samlat lite bilder på porslin se om du hittar några favoriter. Ett smart tips är att köpa  en rejäl vit servis, för du kan tillsätta färg på så många andra sätt med tex. servetter, dukar och  blommor. Den vita servisen  fungerar lika bra till bröllopet, kräftskivan eller mingelfesten. Men visst har man plats och råd är det jättekul att kunna duka upp med lite olika beroende på ändamålet, kanske du får lite inspiration här.


             


                           



                                                                           


Av Erica Nordén - 7 januari 2012 18:28

Det finns allt för mycket fint, vackert,underligt och roligt att hitta om man bara tittar runt. Här har jag lagt upp lite allt möjligt som jag inte riktigt tyckte passade i en ny kategori utan det är alldeles för blandat och fullt med underbara saker och inspiration.



                                                                                       

                                                                              


 

     


     

Av Erica Nordén - 6 januari 2012 18:24

Nytt år nya trender, men vissa trender hänger kvar in i det nya året.

Jag prenumererar på nästan alla inredningstidningar, och nu när jag skulle sammanfatta vad tidningar och sidor på nätet säger blir man lite splittrad. Vissa säger mönster mani! medan andra säger omönstrat. Men vissa saker kommer igen i alla tidningar och hemsidor så dom kommer jag visa här nedan, Men jag tycke inte man ska följa trenderna  slaviskt utan gå på egen känsla!

Den bästa och coolaste trenden är dock fortfarande att följa din egna stil.



Stilar

Industri med ruffa metaller och mycket dova lite smutsiga färger.

Natur med mycket nakna ljusa träslag

Svart vitt och grafisk stil

 Mysigt och ombonat med eld, fällar och värme  – ­sommar såväl som vinter.

Återvinningsstilen tex. rivjärn blir lampor eller bildäck blir fåtölj.


                          


Färger

Blått

Pasteller

Metallic färger

Grått

Jordtoner


   


           


Material

Trä

Ull och stickat

Linne

Papper (origami)

Metall som mässing och koppar


               


Accessoarer

Vedstapeln

Alice i underlandet ( Tea time )

Bokstäver


       

 


Den enda stilen som tydligt är på väg bort är Shabby chic.

Min favorit är det industriella blandat med det grafiska svartvita.  Hoppas du hittar din favorit. 

Ovido - Quiz & Flashcards